Programi profesionalnega usposabljanja 2025/2026 Več o AKUD Kolo

LJUDSKI PLES IN IGRE ZA MEDKULTURNI DIALOG: INOVATIVNI PRISTOPI POUČEVANJA V VRTCIH, OSNOVNIH IN SREDNJIH ŠOLAH
ROK PRIJAVE
ponedeljek, 20. 10. 2025
DATUMI
Program v obsegu 32 ur se bo izvajal od septembra do decembra 2025, delno "v živo", delno preko Zoom-a in kot samostojno delo.
Prva dva srečanja bosta "v živo" po priloženem urniku. Tretje pa preko Zoom-a.
- srečanje: sobota, 25. 10. 2025
- srečanje: sobota, 8. 11. 2025
- srečanje: sobota, 22. 11. 2025, Zoom
KRAJ
Koper, Cankarjeva 6. Na voljo je brezplačno parkirišče pred stavbo.
SPLOŠNI OPIS
Program »Ljudski ples in igre za medkulturni dialog« je zasnovan na ideji, da skozi nematerialno kulturno dediščino, kot so ples, glasba in igre, omogočimo lažje vključevanje priseljenskih otrok v vrtčevsko ali šolsko okolje, kot tudi, da pripravimo okolje/skupino otrok/učencev na njihovo sprejemanje. Glasba in ples sta močni orodji v vseh kulturah, ki ju z lahkoto lahko uporabimo v sodobnem izobraževanju.
Program usposabljanja je namenjen vzgojiteljem in učiteljem osnovnih in srednjih šol, ki želijo pouku dodati ustvarjalno in vključujočo dimenzijo.
Program obsega štiri srečanja, pri čemer so vsa medsebojno povezana in temeljijo na konceptu medkulturnosti. Na prvem srečanju se bomo usmerili na medkulturni dialog, definicijo pojma, spoznali bomo kulturni zemljevid in načine spoznavanja različnih kultur. Spoznali bomo kakšna je vloga ljudske glasbe in plesa v različnih kulturah, naučili se bomo osnovnih ritmičnih modelov kot povezujočih med različnimi kulturami in kako jih lahko uporabimo v izobraževanju. Drugo srečanje bomo usmerili na socialno čustvene kompetence otrok in odraslih v okviru procesa prilagajanja novemu okolju. Naučili se bomo različnih iger za krepitev socialno čustvenih kompetenc, ter spoznali plesne elemente različnih narodov in narodnosti, ki živijo v našem neposrednem okolju. O inovativnih pristopih poučevanja in o pojmu inovativnosti se bomo usmerili na tretjem srečanju. Spoznali bomo primere dobre prakse, ki omogočajo inovativnost v okviru medkulturnega sodelovanja, ter kako lahko določene primere vpeljemo v pripravo šolske ure v okviru obstoječega učnega načrta. Srečanje bo namenjeno tudi sodelovanju s starši in širšo skupnostjo. Spoznali bomo primere dobre prakse iz našega okolja in izobraževalnih inštitucij. Reševali bomo delovno nalogo, jo predstavili in se o njej pogovorili.
Vsebina bo udeležencem izobraževanja posredovana na dinamičen in strokovno podkrepljen način. Praktične vaje (igre in plesi) bodo enostavni in izbrani bodo s ciljem razumevanja predhodno obravnavane teme ali področja. Za praktično delo bo potrebna lahkotnejša obutev, lahko tudi šolski copati. Udeleženci programa bodo imeli na razpolago garderobe.
CILJ PROGRAMA
Temeljni cilj programa je, da udeleženci usvojijo temeljna znanja in razvijejo ključne spretnosti za ustvarjanje pozitivne in vključujoče razredne/šolske klime s pomočjo uporabe iger, ljudskega plesa, ljudske glasbe in metod, ki spodbujajo medkulturni dialog, v namen zvišanja strpnosti in medsebojnega razumevanja med otroki/učenci/dijaki v kulturno in jezikovno heterogenih oddelkih.
IZVAJALCI
![]() |
![]() |
![]() |
| Dr. sc. Vesna Bajić Stojiljković
etnomuzikologinja in etnokoreologinja |
Asja Huremović
uni. dipl. pedagoginja in andragoginja |
Nada Čupković profesorica nemškega jezika |
| Predavateljica, glasbenica, koreografinja, umetniška vodja ter strokovna spremljevalka folklornih, pevskih in godčevskih skupin manjšinskih etničnih skupnosti v Sloveniji. | Magistrska študentka Andragogike na Univerzi v Ljubljani, Sodelavka na Ljudski univerzi v Kopru, vodja programov izobraževanj, izkušena plesalka in mentorica otroških in mladinskih folklornih skupin. | Organizatorka izobraževanja odraslih in svetovalka za kariero in izobraževanje na Ljudski univerzi v Kopru, organizatorka številnih projektov in izobraževanj za strokovne delavce, priseljence in odrasle. |
VSEBINSKI SKLOPI SEMINARJA
- Uvod v medkulturni dialog, medkulturno mentorstvo in pomen ljudske glasbe in plesa
- Inovativni pristop poučevanja, učenja in evalvacije s poudarkom na medkulturnem dialogu
- Ljudski ples in glasba kot sestavina interkulturne vzgoje
- Gibalne igre za krepitev socialnih kompetenc
- Krepitev socialno čustvenih kompetenc in dobrobiti v vzgoji in izobraževanju skozi igro
- Sodelovanje s starši in širšo skupnostjo
NAČIN DELA NA SEMINARJU
Dejavnosti bodo temeljile na izkustvenem učenju skozi predavanja in praktične delavnice. Udeleženci bodo določene dejavnosti izvajali v manjših skupinah, nekatere skupno.
DODANA VREDNOST PROGRAMA
Program omogoča opolnomočenje udeležencev za medkulturni dialog in krepitev socialno čustvenih kompetenc otrok/učencev/dijakov skozi glasbo, ples in igre. Udeleženci bodo spoznali primere dobre prakse in uporabne metode za spodbujanje medkulturnega dialoga, sodelovanja s starši in lokalno skupnostjo (izobraževalnimi in kulturnimi ustanovami v okolju). Veliko primerov, kot tudi pridobljeno znanje, bodo lahko uporabili v svojem bodočem delu.
URNIK
URNIK PRVEGA in DRUGEGA SREČANJA:
14.00–14.15: Zbiranje udeležencev, kava
14.15–15.00: Predavanje, I. del
15.00–15.45: Praktična delavnica, vaje
15.45–16.00: Odmor*
16.00–16.45: Predavanje, II. del
16.45–17.30: Praktična delavnica, vaje
* Za kavo in pijačo s prigrizkom med odmorom bo poskrbljeno.
TOČKE ZA NAPREDOVANJE
2 KT
CENA SEMINARJA
53,44 € (za samoplačnike izven VIZ 106,88 €)
PRIJAVA
Prijavite se preko sistema KATIS za celoten program
DODATNE INFORMACIJE
Za dodatne informacije smo dosegljivi na tel. št. 040/669-259 ali po elektronski pošti na:
Prevzemi skrajšani opis projekta.
Program usposabljanja se bo izvajal v lepo urejenih in opremljenih prostorih društva AKUD Kolo na Cankarjevi 6 v Kopru.








